10 lielākās kļūdas, kuras pieļauj sporta un fitnesa centri

10 lielākās kļūdas, kuras pieļauj sporta un fitnesa centri

Viens no vadošajiem fitnesa industrijas aprīkojuma ražotājiem CYBEX ir veicis pētījumus, lai saprastu, kāpēc daži sporta klubi ir veiksmīgi, bet dažiem ir smagi jāpiepūlas, lai noturētu savus klientus. Iepazīsties ar 10 visbiežāk pieļautajām kļūdām, kas gremdē biznesu un neļauj kļūt par veiksmes stāstu.

  1. Iekšējā organizētība

Ir būtiski saprast, kas klientus atbaida apmeklēt sporta klubu,  CYBEX aptaujas rezultāti liecina:

  • 84% apmeklētāju atbaida netīras telpas un trenažieri
  • 80% jūtas vīlušies, ja trenažieris ir salauzts
  • 73% nepatīk apmeklēt sporta zāles, kurām nav pieejama auto stāvvieta
  • 69% atgrūž rindas pie trenažieriem

Kā to risināt?

  1. Nodrošiniet tīru, sakārtotu vidi – jūsu kluba apmeklētāji sagaida tīru aprīkojumu un ģērbtuves. Ja Jums šķiet, ka neuzturot telpas sakārtotas Jūs ietaupīsiet, tad kļūdāties, jo tādejādi tikai zaudēsiet klientus.
  2. Autostāvieta – veidojot jaunus sporta klubus centieties iekļaut savos plānos autostāvietu, jo ļoti bieži tieši šis iemesls izšķirs to, uz kuru sporta zāli dosies potenciālais klients. Atceraties, ka „klusajos laikos” Jūs varat autostāvietu izmantot āra aktivitātēm, tādejādi tās neradīs Jums zaudējumus.
  3. Samaziniet „sastrēgumu” pie trenažiera – konfigurējiet savus trenažierus un aprīkojumu, lai dalībniekiem būtu vieglāk nokļūt līdz nepieciešamajai treniņu iekārtai.
  4. Komunicējat ar saviem klientiem – klientiem tas ir svarīgi, pētījumi liecina, ka, ja personāls aprunājas ar klientu, tad ir lielāka iespēja, ka viņš atgriezīsies.

 

  1. Nepareiza mērķauditorijas noteikšana

Lielākā daļa sporta klubu uzskata, ka vislabākā mērķauditorija ir „jaunie pieaugušie” (young adults) vecuma posmā līdz 25 gadiem, bet patiesībā pētījumi liecina, ka tikai 37% klienti vecuma grupā 16-24 paliek uzticīgi vienam sporta klubam ilgāk par diviem gadiem.

Uz kādu auditoriju koncentrēties? Klientiem vecumā 45+. Kāpēc? Jo klienti šajā vecuma posmā nemainīgi izmanto vienu sporta klubu divas reizes ilgāk nekā jaunāki klienti. Starp citu, klientiem vecumā 45+ ir vairāk brīva laika, kā arī viņi apmeklē sporta zāli daudz biežāk.

Kā sasniegt 45+ auditoriju:        

  1. Koncentrējiet mārketinga komunikāciju uz draudzīgumu un jautrību, jo klientiem vecumā 45+ ir svarīgi, ka sporta zāles ir vieta, kur var socializēties.
  2. Pielāgojiet savas sporta zāles iespējas arī vecākiem cilvēkiem ar dažādu fiziskās sagatavotības līmeni. Iekļaujiet treniņu grafikā nodarbības, kas strādā ar kustībām, kuras gados vecāki cilvēki izmanto arī ikdienā. Ja Jūs apsverat atjaunināt savu sporta klubu, uzdodiet sev jautājumu – ko es varētu iekļaut savā zālē, lai tā būtu pieejama, piemēram, cilvēkam ar sirds slimībām vai diabētu? Speciālo aprīkojumu šai mērķa auditorijai piedāvā nozares vadošākie ražotāji – spilgtākie piemēri ir Life Fitness, Cybex, First Degree Fitness un SciFit, kā arī funkcionālo aksesuāru zīmoli – TOGU, Airex, BOSU un Trigger Point.

  1. Ieņēmumi

Īstermiņa līgumi – sporta kluba apmeklētājiem ar 1 mēneša abonementu ir varbūtība pamest šo fitnesa klubu ir četras reizes lielāka nekā dalībniekiem, kuriem ir līgums uz 12 mēnešiem.

Tā vietā, lai censtos nodrošināt konkurētspējīgu abonementu cenu, atrodiet citus veidus, kā piesaistīt klientus. Labs piemērs ir izmantot „pievienoto vērtību”, kas pamato lielāku abonementa cenu. „Pievienotā vērtība” varētu būt baseins, SPA, vai īpaša interaktīva zona (piemēram, funkcionālā zona ar FunXtion), kuri apmeklētājiem ar premium abonementu ir iekļauti cenā.

 

  1. Motivācija

Saskaņā ar pētījumu, kurā tika aptaujāti 10000 potenciālie dalībnieki, tika noskaidrots, ka galvenā motivācija pievienoties sporta klubam ir – fiziskās formas pilnveidošana, izskats, socializēšanās iespējas un trenēšanās bauda.

Lai arī daudziem cilvēkiem galvenā motivācija apmeklēt sporta klubu ir fiziskās sagatavotības palielināšana un izskata uzlabošana, tomēr, lai viņi kļūtu par ilgtermiņa klientiem, viņiem jāsniedz iespēja izbaudīt draudzīgu komunikāciju un izklaidi.

3 veidi kā noturēt klientus:

  1. Sociālie mērķi pārspēj izskatu un fizisko sagatavotību – cilvēki vēlas, lai treniņš būtu jautrs un ar iespēju veidot jaunus kontaktus.
  2. Parādīt attīstību – kluba biedri vēlas redzēt, kā viņi progresē un attīstās. Piemēram, MYZONE monitoringa sistēma nodrošina iespēju sekot līdzi savam fiziskajam veikumam, līdz ar to redzēt savu progresu.
  3. Atbalstīt mērķu sasniegšanā – ikvienam ir nepieciešams morāls atbalsts, jo tas motivē virzīties uz priekšu un neatmest ar roku sporta zāles apmeklējumam.

  1. „Viens izmērs” visiem

Mūsdienu fitnesa auditorija ir augusi, tāpēc „viens – izmērs – der – visiem” risinājums vairs nav pieļaujams. Atceraties, ka Jūs strādājat ar vairākām auditorijām – dažādu vecuma grupu, dzimumu un fiziskās sagatavotības. Jums ir jāizpēta auditorija, jāsaprot, ko tā izmanto un kā Jūs to varat izmantot savā labā.

Lai Jūs labāk saprastu, šeit ir piemērs par atšķirībām, kad runa ir par dzimumu:

Vīrieši:

  • 70% neatteiktos no raketlona (skvošs, teniss, galda teniss un badmintons)
  • 68% labprāt spēlētu skvošu
  • 67% apmeklētu brīvo svaru zonu

Sievietes:

  • 49% apmeklētu grupu riteņbraukšanu
  • 48% vēlētos pievērsties mākslas vingrošanai
  • 48% neatteiktos no tenisa mača

Šeit mēs varam redzēt, cik ļoti atšķirīgi ir cilvēki un attiecīgi arī viņu vēlmes, tāpēc ir jāsaprot, ka „viens izmērs” noteikti neatbilst visiem. Jums pēc iespējas vairāk ir jārūpējas par ikvienu – sākot ar iesācēju un beidzot ar elitāru sportistu.

 

  1. Nav individuālo treniņu piedāvājums

Ļoti daudzi faktori var veicināt spēju saglabāt klientus, piemēram, draudzība, vēlamo mērķu sekmēšana un apmeklējuma biežums. Tāpat arī emocionālais pacēlums, kas rodas, kad klients jūtas veselīgāks, laimīgāks, labākā formā un enerģiskāks. Šo faktoru apvienojumu var panākt viens cilvēks – personāltreneris.

Vai nodarbības ar personāltreneri var novērst klientu aiziešanu?

Regulāri personīgie treniņi (PT) ir saistīti ar „aiziešanas” risku, un personāltreneris šo risku var samazināt līdz par 30%. Statistikas dati liecina, ka ja 12 nedēļu periodā Jūsu klienti iegādāsies 4 vai vairāk PT treniņu, tad Jūs klientu aiziešanas risku samazināsiet līdz par 29%.

Iespaidīgi statistikas dati, bet tas nav tik viegli – saskaņā ar IHRSAs reporta datiem, tikai 5,7% no visiem veselības un fitnesa klubu dalībniekiem paņem vairāk nekā 10 PT treniņu gada laikā.

Kā piesaistīt cilvēkus apmeklēt PT?

  1. Palieliniet redzamību – izmantojiet mārketinga iespējas un stāstiet saviem klientiem par PT iespējām. Izmantojiet visus komunikācijas kanālus, kas jums ir pieejami, sākot ar personālu un beidzot ar flajeriem.
  2. Izstrādājiet izmēģinājuma piedāvājumu – šeit Jums būtu jāizvēlas to, kas nāktu par labu Jūsu fitnesa centram. Vieniem tas var būt viens bezmaksas izmēģinājums, citiem 12 nedēļu izmēģinājuma piedāvājums ar atlaidēm, kas dalībniekus mudinātu izvēlēties PT un tas kļūtu par patstāvīgu ieradumu.
  3. Mērķauditorija – piesaistiet klientus izmantojot viedokļa līderus, jo viņus visi zina un viņiem uzticas, kā arī viņiem ir lielākais skaits sociālo mediju sekotāju.
  4. PT kvalitāte – ir svarīgi veidot treniņus tādus, lai tie būtu augstas kvalitātes un attaisnotu klientu cerības. Līdz ar to Jums būtu jāseko līdzi, lai treneri Jūsu klubā regulāri strādā pie kvalifikācijas celšanas.

 

  1. Trenažieru un treniņu izvēle

Mūsdienās cilvēki zina, ko viņi vēlas un vēl jo vairāk – ko sagaida no fitnesa kluba. Lai izprastu, kādas inovācijas ieviest savā klubā atkal ir jāatgriežas pie mērķauditorijas.

Piemēram, „millenials” paaudzes cilvēki dod priekšroku īsām, skaidrām fitnesa nodarbībām, kas atbilst viņu ātrajam dzīvesveidam.

Tika veikts pētījums, lai noskaidrotu, kādas ir 10 populārākās nodarbību izvēles un tika secināts, ka pirmajā trijniekā ierindojas grupu velonodarbības, barre un augstas intensitātes treniņi. šīm tendencēm līdzi seko arī vadošie aprīkojuma ražotāji, kas dažādo savu piedāvājumu, lai tas vienmēr būtu aktuāls.

Ir būtiski sekot līdzi jaunākajām tendencēm un neatpalikt ne soli no tām. Ja jūs neieviesīsiet savā sporta klubā to, ko klienti vēlas, tad ļoti iespējams, ka zaudēsiet tos.

 

8.Nepareizi treniņi

Bieži vien klientiem trenēšanās sporta zālēs ir brīvā laika pavadīšanas veids, un šādos gadījumos cilvēki vēlas, lai viņu treniņi būtu jautri. Izvērtējot statistiku var secināt, ka 31% vēlas, lai sporta zāles apmeklējums būtu jautrs, 23% vēlas, lai tas palīdzētu atslābināties un būtu ērts.

Kā nodrošināt sporta kluba apmeklētājiem sociālu un jautru treniņu vidi?

  1. Kluba mārketingam ir jāvirza uz šīm divām vērtībām „jautrība” un „draudzīgums”.
  2. Ieviesiet dažādas lojalitātes programmas, jo tas motivēs sporta zāles apmeklētājus.
  3. Veidojiet dažādas interešu nodarbības – skrējēju, velosipēdu vai kādu citu. Tās ļaus kluba apmeklētājiem iejusties un sadraudzēties ar citiem, līdz ar to tiks radīta draudzīga atmosfēra.

  1. Grupu nodarbību neiekļaušana

Grupu nodarbības ietekmē lojalitāti, apmeklējumu un nodošanos treniņiem. Apskatiet statistiku un spēsiet izdarīt secinājumus:

Tomēr, jaunie sporta kluba apmeklētāji par 87% mazāk cenšas izmēģināt grupu nodarbības, neatkarīgi no tā, cik entuziastiski ir Jūsu treneri un cik liels ir jūsu nodarbību piedāvājums. Vislielākais izaicinājums ir spēt ieintriģēt klientus apmeklēt grupu nodarbības.

Kā uzrunāt klientus apmeklēt grupu nodarbības?

  1. Jaunajiem biedriem dodiet iespēju apmeklēt grupu nodarbības bez maksas, lai saprastu, vai tās viņus interesēs.
  2. Atalgojiet par grupu nodarbību apmeklēšanu – tas ir ekonomisks dzīves fakts: cilvēki reaģē uz stimuliem. Apsveriet tādas priekšrocības kā dvieļa uzdāvināšana vai atlaide nākamajam grupu nodarbību apmeklējumam.
  3. Radiet uzticību – grupu nodarbības var izskatīties biedējoši, tāpēc pārliecinieties, ka jaunpienācēji tiek laipni sagaidīti un ātri iejūtas.
  4. Dažādojiet nodarbības – cenšaties vismaz divas reizes gadā ietvert jaunas klases (nodarbības), kuras pievērstu klientu uzmanību un galvenais – atbilstu visiem jūsu galvenajiem mērķauditorijas segmentiem.

 

  1. Komunikācija

Kā jau minējām iepriekš, komunikācija ir svarīgākā lieta, lai fitnesa klubs gūtu panākumus. Runājiet ar sava fitnesa kluba darbiniekiem, apmāciet tos, ja ir nepieciešams, lai darbinieki spētu veidot labu un draudzīgu komunikāciju ar klientiem.

Ja darbinieki neuzrunās un neiedvesmos klientu, viņš nevēlēsies apmeklēt sporta klubu atkārtoti. Komunikācija ir ļoti nozīmīga – tā veido priekšstatu par fitnesa zāli.

 

Ievērojot šos 10 punktus un veicot labojumus savā sporta zālē, ir iespējams sasniegt lielus panākumus, kas noturēs patstāvīgos klientus un piesaistīs potenciālos.