Individuālais treneris ir profesija, kas prasa nemitīgu jaunu zināšanu uzkrāšanu, ja vēlies uzlabot savu ikdienas darba kvalitāti ar klientiem. Iepazīsties ar šim septiņām veiksmīga individuālā trenera iezīmēm, kuras padara klientu tik laimīgu ar trenera paveikto darbu, ka tie labprāt ar šīm trenera iemaņām dalītos ar visiem saviem draugiem!

VIŅI IR KONCENTRĒTI UZ KLIENTA VAJADZĪBĀM

Kāpēc jauna futbolista mātei jāliek veikt pietupienus ar svaru stieni ar maksimālu svaru, ja viņas primārais mērķis ir nomest liekos kilogramus? Neviens to nezina, taču daudzi individuālie treneri liek klientiem darīt to pašu, kas patīk pašiem treneriem, izvirzot savas vērtības un intereses augšgalā. trenerim jāstrādā profesionāli, tāpēc savs ego ir jānoliek malā un jāizvērtē kliente vajadzības. Ja treniņi neatbilst klienta vajadzībām un mērķiem, tā ir lieka laika tērēšana.

VIŅI IR TĀDI PAŠI CILVĒKI KĀ KLIENTI

Individuālajiem treneriem vajadzētu rūpēties par savu veselību, bet tas nenozīmē, ka viņiem katru dienu jāēd tvaicēti brokoļi. Ikvienam ir kāds kalorijām bagāts našķis. Tas nav jātur noslēpumā, bet ar šādām niansēm ir jādalās arī ar saviem klientiem. Ir svarīgi, lai viņi saprastu, ka, apēdot retu reizi savu mīļāko saldumu, nekaitēs viņiem, ja pārējais uzturs būs sabalansēts un pakārtots vēlamajiem mērķiem.

VIŅI NEIET PRETRUNĀS PAŠI AR SEVI

Ja māte mēģina pārliecināt savus bērnus neēst tik daudz cukura ikdienā, ar Coca-Cola pudeli rokās, cik, pēc jūsu domām,  efektīvi būs viņas centieni? Ne visai efektīvi. šie bērni smiesies par viņu! Nevajag domāt, ka cilvēki uztvers nopietni to informāciju vai padomus, ja paši pie tiem nepieturēsies. Trenerim nav jābūt ideālam, taču komunikācija ar jauniem klientiem būs daudz vieglāka, ja treneris būs labs piemērs šiem ieteikumiem.

VIŅI UZDOD JAUTĀJUMUS

izvairies no lekciju lasīšanas saviem klientiem. Ja kādreiz esi bijis garlaicīgā augstskolas lekcijā, tad zini, cik grūti ir uztvert informāciju garās lekcijās. Tā vietā ļaujiet klientiem runāt. Palūdz, lai klients sīkāk pastāsta par kompulsīvo pārēšanos, ko tas pieļāva pagājušajā nedēļā. Tas palīdz noteikt sliktos paradumus, kas ietekmē sniegumu treniņu laikā. Tas arī dod trenerim lielisku iespēju pavaicāt, ko klients darīs citādāk nākamajā reizē, lai tas neatkārtotos, kas uzlabos viņa rīcības arī turpmāk.

VIŅI IZGLĪTO SAVUS KLIENTUS

“Ja es saviem klientiem stāstīšu pārāk daudz, viņi beigās izlems, ka treneris viņiem vairs nav vajadzīgs!” Dzirdēta frāze? Neuztraucies par to. Ja tas tā patiešām būtu, viņi, pirmkārt, nebūtu sākuši trenēties pie tevis, jo jebkādu informāciju mūsu laikā var atrast internetā, pietam bezmaksas. Laika gaitā pastāsti kaut ko par anatomiju, pareizu stāju vai vingrinājumu izvēli. Priekš klienta tā ir interesanta informācija, ar kuru pēc tam viņi var dalīties savu draugu lokā, kas retu reizi var arī būt labs informācijas avots par tevi kā treneri.
Pastāsti par aktuālākajām tendencēm fitnesā vai par izglītojošu pasākumu, kuru plāno tuvākajā laikā apmeklēt.

Piemēram, 22.septembrī Siguldas Sporta Centrā norisināsies pirmais TRX Baltics Trainer Summit. Vairāk par Samitu lasi šeit!

VIŅI NEIZMANTO PĀRĀK DAUDZ ZINĀTNISKUS TERMINUS

Tas varētu likties dīvaini pēc ieteikuma izglītot savus klientus. Izglītot klientus ir labi, taču svarīgi ir lietot valodu, ko viņi tiešām sapratīs. Mēs zinām, ka bez grūtībām varēsi klientam norādīt, kur atrodas latissimus dorsi uz cilvēka ķermeņa, bet vidusmēra cilvēks to pat nevar izrunāt. Sauciet tos vienkārši par muguras platajiem muskuļiem un pārliecinieties, ka klients saprot svarīgāko, ka tie ir muguras lielākie muskuļi un tiem jābūt aktīviem tādu vingrinājumu laikā kā vilkšana un pievilkšanās.

VIŅI UZDOD MĀJASDARBUS

Klienti nedzīvo fitnesa klubā. Viņu dzīves neapgrozās ap fitnesu, jo viņiem, visdrīzāk, ir citi pienākumi. Vidusmēra cilvēkam nav viegli atrast laiku, lai pagatavotu veselīgas maltītes, kad viens vecāks ģimenē vai aizņemts biznesa cilvēks. trenerim jāsaprot šīs problēmas, jo no tā ir atkarīgi klienta rezultāti. Treniņi nespēs kompensēt sliktus ēšanas paradumus, tāpēc dodiet saviem klientiem papildus nelielus uzdevumus, ko viņi varētu palēnām mainīt savā uzturā. Pakāpeniskas pārmaiņas palīdzēs arī klientam veiksmīgāk saprast jaunos paradumus un pieņemt to kā pašsaprotamu lietu.

Izpēti visbiežāk sastopamās problēmas, ar kurām saskaras klienti. Atrodi dažas grāmatas un pētnieciskus rakstus, kas aptver šo problēmu un izmanto to kā iedvesmu saviem mājasdarbu uzdevumiem.