Iepriekšējos rakstos esam iepazīstinājuši Jūs ar Boutique fitnesa studiju būtību un veiksmes stāstiem. Šīs sērijas pēdējais raksts ir par to, kāpēc cilvēki ir ar mieru maksāt vairāk par fitnesu un kāpēc tomēr ne visām Boutique studijām ir izdevies noturēties fitnesa industrijā.

Par augošu segmentu ir kļuvis „psiholoģiskais” fitness. Arvien vairāk cilvēki izvēlas maksāt vairākus simtus dolāru mēnesī par speciāliem treniņiem ar specializētu programmu un luksus sporta zālēm.

Šobrīd tiek atvērtas tūkstošiem Boutique sporta zāles, katra ar savu nišu. Studijas strādā ar individuālajiem treniņiem vai grupu nodarbībām tādos virzienos kā CrossFit, riteņbraukšana, kikbokss, Barre, joga, pilates, cīņas mākslas, augstas intensivitātes intervāla treniņi (HIIT), iekštelpu klinšu kāpšana un neskaitāmi citi fitnesa novirzieni. Jāatzīst, ka šīs nodarbības nav lētas, piemēram, SoulCycle, populārākais riteņbraukšanas studiju tīkla nodarbības, maksā 34 dolāri par vienu klasi vai 850 dolāri par 30 klasēm. Veicot aprēķinus gala cipars sanāk 4420 dolāri, ja apmeklē šīs nodarbības trīs reizes nedēļā gadu no vietas.

Luksusa sporta klubu bizness attīstās strauji, piemēram, Equinox gada laikā atvēra 10 jaunus klubus, tādejādi tagad to kopsumma ir 86 sporta klubi. Ņujorkā, kur atrodas trešdaļa no Equinox klubiem ikmēneša dalības maksa sākas no 200 dolāriem.  Nav maza summa vai ne? Tā nodokļu un finanšu plānošanas direktors, uzņēmumā Peak Financial Advisor, kā izcilu piemēru min savu draugu, kurš par CrossFit treniņiem maksā vairāk nekā 200 dolāru mēnesī, bet šī lielā naudas summa ir tas, kas motivē viņu arī apmeklēt treniņus.

Pētījumi norāda, ka janvāris ir populārākais mēnesis, kad cilvēki sāk apmeklēt sporta zāli. Tas arī ir mēnesis, kad sporta klubi paaugstina sporta abonementu cenas, lai gan šī darbība var likt sporta kluba biedram atteikties no konkrētā sporta kluba.

 „Vienmēr ir biedējoši pacelt cenas, jo Jūs nezināt, kā šī darbība iespaidos klientu. Tas ir jautājums par to, cik daudz cilvēkus esat gatavs zaudēt dēļ cenu paaugstināšanas.” sacījis Bil McBride, fitnesa klubu konsultants, vadītājs un līdzdibinātājs Active Wellness LLC (darbojas ar vairāk nekā 60 fitnesa klubiem visā ASV).

Viņš uzsver, ka daudziem klubiem nav izvēles – jaunie klubi patstāvīgi seko līdzi jauninājumiem, līdz ar to vecākiem klubiem nav iespējas piesaistīt jaunus klientus, lai aizstātu tos, kuri aiziet. Protams, vēl viena problēma ar ko var saskarties sporta klubi ir tas, ka ir lielas nomas maksas un pieaug darbaspēka izmaksas. Jaunu klubu atvēršana ir kā cīņa par vietu, tā ir jāiekaro. „Sporta klubu apmeklētāju skaits ir audzis”, McBride norāda, „bet pašu klubu skaits ir audzis daudz straujāk nekā apmeklētāju skaits”.

Vēl viens piemērs ir DavidBartonGym, kuri neilgi pirms Ziemassvētkiem paziņoja par bankrotu un slēdza astoņus augstas klases sporta klubus Ņujorkā, Bostonā, Maiami, Čikāgā un ārpus Sietlas. Par iemeslu tam bija nopietns konkurentu spiediens, it īpaši Ņujorkā. Boutique studiju priekšrocība ir personiskā pieeja un iespēja socializēties. Klienti vēlas atgriezties, ja ir saikne starp treneri un citiem sporta studijas apmeklētājiem. Nopietna darbošanās sporta zālē ir izaicinājums, bet komunikācija un uzmanība no trenera puses to visu padara vieglāku. Tomēr mode mainās – cilvēkiem var palikt garlaicīgi nodarbojoties tikai ar velosportu vai klinšu kāpšanu, un nav neviens līgums, kas varētu atturēt cilvēku izmēģināt kaut ko jaunu.

  IBSWorld analītiķis Endrjū Akverazs sacījis: „Šķēršļi ienākšanai tirgū var būt minimāli, bet tie parādās brīdī, kad centies gūt panākumus.”.