Boutique fitnesa studijas: Pelnošs bizness

Boutique fitnesa studijas: Pelnošs bizness

Pēdējo gadu laikā Boutique fitnesa studijas ir kļuvušas visā pasaulē tik populāras, ka tās var salīdzināt ar sēnēm pēc lietus – tieši Boutique fitnesa studijas veido jaunu industrijas standartu par pakalpojumu sniegšanas līmeni. Definējot, kas īsti ir Boutique fitnesa studijas tiek minēts, ka tās ir nelielas sporta zāles (75 m2 – 325 m2 lielas), kuras ir vērstas uz grupu nodarbībām un specializējas vienā vai divās sporta jomās.

Kā rādītājs straujajai izaugsmei ir piemērs no ASV, kur ir aptuveni 100,000 Boutique fitnesa studijas, kas ir trīs reizes vairāk nekā tradicionālās sporta zāles (Avots: Association of Fitness Studios – AFS). Tas atspoguļojas arī ieņēmumos – klienti ir iztērējuši pa 4 miljardiem dolāru vairāk uz Boutique fitnesa pakalpojumiem, salīdzinot ar parastiem fitnesa klubiem (Avots: IHRSA’s 2016 Health Club Consumer Report). Kur slēpjas noslēpuma atslēga?

 

Iepazīsties ar 10 iemesliem, kāpēc Boutique fitnesa studijas ir pelnošs bizness:

  1. Personīga pieeja

Fitnesa studiju klienti arvien biežāk izvēlas apmeklēt nodarbības, kurās katram apmeklētājam tiek pievērsta uzmanība un izmantota individuāla pieeja. Jāatzīst, ka šāda tipa fitnesa studijas ir vismazāk – tikai 40% no visiem Boutique fitnesa uzņēmumiem piedāvā treniņus ar individuālu pieeju, vairākums tomēr specializējās uz neierastām grupu nodarbībām vai mazo grupu piedāvājumiem.

  1. Daudzveidīgi piedāvājumi

Aptuveni 30% no visām Boutique studijām šī gada pētījumā norādīja, ka specializējas divos vai vairākos piedāvājumos, kas ļauj klientam dažādot savu pieredzi vienā studijā.

  1. Viegli adaptēties 

2015.gada dati liecina, ka Boutique studijas koncentrējas uz ikmēneša maksāšanas sistēmu, kur par konkrētu samaksu ir neierobežota piekļuve studijas pakalpojumiem. Iepriekšējo gadu dati, liecina, ka līdz 2015. gadam maksājumu sistēma tika balstīta uz apmeklējumu skaitu.

  1. Klientu noturēšana

Boutique studijas koncentrējas uz to, lai klients vēlētos atgriezties viņu studijā. 2015. gada pētījumi apstiprina to, ka Boutique tipa studijas ir zaudējušas tikai 24% no klientiem (atgriežoties pie pirmā punkta, studijas, kas praktizē personīgo pieeju zaudēja tikai 20% no klientiem, salīdzinot pat ar rādītāju studijām, kas piedāvā grupu nodarbības – 27%, tas ir mazākais procents segmentā)

  1. EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) efektivitāte

Kad vērtē biznesa modeli, pievērš uzmanību tādam rādītājam kā “EBITDA margin” (uzcenojums, kas tiek aprēķināts no pelņas pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) Boutique fitnesa studijām bija 24% salīdzinot ar 16%-20%, kas ir standarts tradicionālajām fitnesa studijām.

  1. Mazs ir skaists

Mazākas studijas spēj apvienot lielisku ienākumu produktivitāti ar zemākām personāla izmaksām, zemākām nomas izmaksām, zemāku investīciju un kapitālieguldījuma atjaunošanas izmaksām. Tas viss padara Boutique fitnesa studijas par potenciāli spējīgām pienest lielāku peļņu.

  1. Telpu izmērs un pieejamība

Ja mēs paskatīsies uz studiju izmēru salīdzinot ar fitnesa klubu telpām, tad skaidri redzams, ka šīs studijas ir spējīgas ģenerēt daudz lielākus ienākumus uz kvadrātmetru. Skaitļos tas ir  gandrīz 2.5 reizes lielākus.

  1. Cilvēku vērtība

Divas lielākās izmaksas studiju uzturēšanā ir personāls un telpu īre. Vidēji studija iztērē 63% no ieņēmumiem uz personālu un 21% tiek samaksāts par telpām.

Tai pašā laikā augstākās klases fitnesa studijas tērē 51% no ieņēmumiem uz darbiniekiem un tikai 13% uz nomu, kas arī apliecina to, ka Boutique fitnesa studijas ir ienesīgas.

  1. Peļņas investēšana

2015. gada pētījumi liecina, ka vidēji fitnesa studija iegulda 9,500 dolārus jaunās iekārtās un 23,000 dolāri tiek ieguldīti pašā fitnesa studijā (dizaina elementi, labsajūtas veidošana). Tas veido aptuveni 11% no vidējiem studijas ieņēmumiem.

  1. Zemas starta izmaksas

Boutique fitnesa studijas neprasa lielus ieguldījumus. Lai atvērtu Boutique tipa fitnesa studija ASV ir jāiegulda aptuveni 166 000 dolāri, un atkal atgriežoties pie pirmā punkta – lai atvēru studijas ar grupu treniņiem ir nepieciešami 208 000 dolāri, bet lai uzsāktu studiju ar personīgo pieeju – 117 000 dolāri.

 

Apkopojot visu iepriekš minēto, varam secināt, ka salīdzinot Boutique tipa studijas ar lielajiem fitnesa industrijas spēlētājiem, Boutique studijām ir ļoti liels ienesīguma potenciāls ar industrijā galvenajiem biznesa indikatoriem (klientu pieaugums, efektivitāte un ienākumu produktivitāte). Ja fitnesa studija spēj izmantot savas stiprās puses, tad arī ir redzams pozitīvs rezultāts finansiālajā jomā.

Tomēr vai viss ir tik vienkārši? Par to mēs Jums pastāstīsim pēc mēneša rakstā par to, kāpēc ne visas Boutique studijas ir pieskaitāmas veiksmes stāstiem.