Fitnesa tendences 2016. gadam

Fitnesa tendences 2016. gadam

Amerikas Sporta Medicīnas koledža (ACSM) veikusi ikgadējo vispasaules aptauju par aktuālajām fitnesa tendencēm! FITNESA blogs kā ierasts, dalās ar jums ar apkopoto informāciju par aktuālajām tendencēm nākamajam gadam.

1. Jaunāko tehnoloģiju un viedierīču integrēšana treniņos

Lai arī dažādas viedierīces mūsu dzīvēs ir ienākušas salīdzinoši nesen, tās jau ir paspējušas kļūt par neatņemamu treniņu komponentu daudziem no mums. Ar vien vairāk treniņos tiek pieprasītas un izmantotas tādas tehnoloģijas kā dažādi viedpulksteņi un pulsometri, kā arī GPS izsekošanas ierīces. Lai arī dažādas tehnoloģijas jau paspējušas iekarot savu vietu fitnesa industrijā, ar to „tehnoloģiju bums” nebeidzas un ar vien tiek izgudrot jauni tehnoloģiski papildinājumi dažādiem treniņiem, kas padara tos interesantākus un vieglāk izsekojamus.

Brand-Technology-Nuffield-DiscoverConsole-LFconnectPhone-14

2. Paša ķermeņa svara treniņi

Pirmo reizi šī tendence fitnesa nozarē sāka parādīties un savu ievērību izpelnīties 2013. gadā. Kopš šī brīža paša ķermeņa svara treniņi kļuvuši tikai populārāki visā pasaulē. Tipiskā paša ķermeņa svara treniņā parasti cenšas izmantot pēc iespējas mazāk papildus ekipējumu, kas padara šo treniņa veidu par pieejamu praktiski viesiem, jo tā izmaksas ir minimālas, taču treniņš ir pat ļoti efektīvs. Lielākā daļa cilvēku domā, ka šāda veida treniņi aprobežojas tikai ar atspiešanos un pievilkšanos, taču tas nebūt tā nav! Šie ir tikai daži no iemesliem, kāpēc šī tendence atzīta par perspektīvu arī nākotnē.

SyncEx_w_ST_x0972

3. Augstas intensitātes intervālu treniņi (HIIT)

Lai arī šī ir tendence, kas no 2015. gada prognozēto TOP virsotnes ir noslīdējusi nedaudz lejup, tā tomēr joprojām ierindojas TOP 3. Augstas intensitātes intervālu treniņi ietver sevī īsus augstas intensitātes treniņu periodus ar nelielām atpūtām starp tiem. Kopumā parasti visa treniņu sesija aizņem ap 30 min. Cilvēku viedokļi par šo tendenci dalās, ir tādi, kas uzskata, ka šis ir ļoti interesants un efektīvs treniņu veids, bet ir arī tādi, kas domā, ka šis treniņu veids ir bīstams augstās intensitātes dēļ un ir piemērots tikai tiem cilvēkiem, kuri trenējušies regulāri un spēj izturēt lielu slodzi.

4. Spēka treniņi

Spēka treniņi paliek aiz vien populārāki visos veselības un fitnesa industrijas sektoros. Pēc veiktās aptaujas, šī tendence savas vadošās pozīcijas TOP augšgalā ir saglabājusi jau 4 gadus, kas liecina par stabilitāti un cilvēku ieinteresētību attīstīt savu ķermeņa spēku un rūpēties par savu veselību. Arī sporta klubu īpašnieki atzīst, ka ar vien vairāk cilvēki izvēlas trenēties tieši uz brīvajiem svariem. Mūsdienās treneri dažādus spēka treniņus regulāri iekļauj arī savu klientu treniņprogrammās, kas vēl vairāk veicina šīs tendences attīstību.

11.14.13 7132

5. Apmācīti, izglītoti un sertificēti fitnesa profesionāļi

Neskatoties uz šīs tendences pozīciju kritumu (2015. gadā nr. 3, šobrīd nr. 5), apmācīti, izglītoti un sertificēti fitnesa profesionāļi joprojām ir pieprasīti un augsti atzīti. Cilvēki, kuri izvēlas veselīgu un aktīvu dzīvesveidu ar vien vairāk seko līdzi tam, lai viņi trenētos sertificētu treneru pavadībā. Izglītoti treneri ir kā garantija sportot gribētāju veselības saglabāšanai, pareizai sportošanai un traumu riska samazināšanai līdz minimumam.

6. Individuālie treniņi

Jo vairāk pieaug sertificēto personāltreneru skaits, jo tie kļūst vairāk pieejami visos veselības un fitnesa industrijas sektoros un likumsakarīgi pieaug arī to pieprasījums. Tieši sertificēto personāltreneru skaita pieaugums ļāvis attīstīties individuālo treniņu pieprasījumam. Cilvēki pozitīvi vērtē iespēju trenēties ar individuālu pieeju, saņemot treniņos tieši to, kas nepieciešams konkrēti viņiem.

Escape_2

7. Funkcionālie treniņi

Funkcionālie treniņi sevī apvieno spēka treniņus, uzlabo līdzsvara izjūtu, koordināciju un izturību, kā arī vairo enerģiju veikt visas ikdienas aktivitātes. Funkcionālie treniņi fitnesa tendenču topā piedzīvojuši vairākas svārstības, pirmo reizi šajā topā šī tendence parādījās 2007. gadā 4. pozīcijā, taču jau 2008. gadā noslīdēja uz 8. pozīciju. Aizvadītajā gadā šī tendence ieņēma 9., bet šogad 7. pozīciju, tāpēc ir vērojams neliels, bet pozitīvs kāpums. Taču kopumā pēc saņemtajām respondentu atbildēm, uz kurām balstoties tiek veidots šis tops, funkcionālie treniņi tiek vērtēti pozitīvi, un tiem viennozīmīgi tiek piešķirta nozīmīga vieta fitnesa industrijā arī nākotnē.

Escape_6

8. Fitnesa programmas gados vecākiem cilvēkiem

Mūsdienās ar vien aktīvāki kļūst ne tikai jaunieši, bet arī gados vecāki cilvēki, jo ikviens šobrīd apzinās kustības nozīmīgumu veselības saglabāšanā. Kā norāda nozares speciālisti, tieši gados vecāki cilvēki visiem sporta klubiem ir liela mērķauditorijas grupa, uz kuru šobrīd strādāt. Tiek prognozēts, ka šī tendence 2016. gada laikā piedzīvos strauju kāpumu.

SCIFIT-Elliptical-SXT7000e2-0061

9. Ķermeņa svara samazināšanas treniņi

Ķermeņa svara zaudēšanas treniņi savu aktualitāti nav zaudējuši nekad. Nozares pārstāvji, apzinoties šīs tendences aktualitāti, ir izstrādājuši neskaitāmas variācijas dažādām treniņa programmām svara samazināšanai. Neskatoties uz lielo piedāvājumu, tam vienmēr ir bijis arī pieprasījums, tāpēc šī ir vēl viena tendence, kurai viennozīmīgi tiek prognozēta aktualitāte un vieta topā arī nākotnē.

10. Joga

Joga ir viena no fitnesa tendencēm, kura savos pirmsākumos strauji guva cilvēku atzinību un iekaroja fitnesa tendenču TOP 10 2008. gadā. Taču jau 2009. gadā šī tendence pazuda no TOP 20. Neskatoties uz savu nestabilo sākumu, šobrīd joga ir ieguvusi savu atbalstītāju loku, un, lai gan nav TOP augšgalā, tomēr pēdējos gados ir iekš TOP 10. Mūsdienās joga ir ienākusi ar vairākiem jauninājumiem un variācijām – Iyengar joga, Ashtanga joga, Vinyasa joga, Kripalu joga, Anuara joga, Kundalini joga, Power joga, Yogalates, Bikram joga u.c.

Airex_2

11. Mazo grupu treniņi

12. Visaptveroša veselības veicināšana darbavietā

inmovement

13. Labsajūtas treniņi (wellness coaching)

14. Treniņi brīvā dabā

SYNRGY-BlueSky-Athletic-GroupTraining-0664

15. Uz konkrētu sporta veidu orientēti treniņi

16. Muskuļu iesildīšanas un atjaunošanas rolleri

sklz

17. Viedtālruņu treniņu aplikācijas

18. Apļveida treniņi

SYRNGY-360-T-MJ-Small-Group-Training-Exerciser-Jumping-2607

 19. Ķermeņa centra treniņi

20. Treniņu rezultātu novērtēšana un analīze

session-analysis-1415805543-3WyR-column-width-inline