Fitnesa tendenču topa augšgalā - funkcionālie treniņi

Fitnesa tendenču topa augšgalā – funkcionālie treniņi

Funkcionālie treniņi jau vairākus gadus atrodas fitnesa tendenču topa augšgalā. Iemesls tam ir, ka funkcionālais treniņš sagatavo ķermeni ikdienas kustībām, jo trenējoties tiek nodarbināts viss ķermenis, ieskaitot iekšējā muskulatūra. Augot funkcionālo treniņu popularitātei, sporta klubi cenšas šo tendenci iekļaut savā treniņu piedāvājumā – gan kā grupas nodarbības, gan kā papildinājumu citām nodarbībām. Funkcionālie treniņi uzlabo spēka, līdzsvara un izturības rādītājus, kas nodrošina vispārēju ķermeņa attīstību.

Vēlamies Jūs iepazīstinās ar 5 iemesliem, kāpēc Jūs būsiet ieguvējs, ja savā ikdienas rutīnā iekļausiet funkcionālos treniņus:

  1. Padara ikdienu vieglāku

Funkcionālie treniņi uzlabo vispārējo funkcionalitāti organismā, jo tiek veikti muskuļu spēka un izturības treniņi, tādejādi attīstās ķermeņa stabilitāte ikdienas aktivitātēs un padara ikdienas darbus vieglāk pildāmus. Salīdzinot ar citiem treniņiem, tieši funkcionālajos treniņiem tiek izmantotas kustības, kuras cilvēki dara katru dienu. Fitnesa treneris Gevins Smits ir teicis:

Es rekomendēju funkcionālos treniņus ikvienam, jo tie ir viegli, palīdz pret locītavu sāpēm un padara ikdienas dzīvi vieglāku. Kurš gan negribētu to?

  1. Atmiņas uzlabošanās

Tas ne tikai trenē Jūsu muskuļus un palielina spēku, bet liec Jums izmantot smadzenes, koncentrējoties uz to, lai ķermenis veiktu konkrēto kustību pēc iespējas ātrāk un labāk – tas ir efektīvi. Rezultātā, Jūs ar treniņa palīdzību uzlabojat atmiņu un smadzeņu vispārējo darbību.

  1. Stājas uzlabošanās un sāpju samazināšanās

Funkcionālais treniņš uzlabo nepareizu stāju un muskuļu nelīdzsvarotību, ko rada ikdienas darba vide un stress dzīvē. Tai pašā laikā funkcionālais treniņš var samazināt sāpes dažādās ķermeņa vietās, piemēram, gurnos, mugurā un plecos. Piemēram, ja cilvēkam ir hroniskas muguras sāpes, tad viņam ir jāveic vingrinājumi ik dienu, lai ķermenis pierod pie šī uzdevuma, kā rezultātā sāpes samazināsies un ikdienā kustību būs daudz vieglāk izpildīt.

  1. Samazina savainošanās risku

Tāpat kā funkcionālais treniņš palīdz samazināt muskuļu un locītavu sāpes, tas spēj arī samazināt traumu risku. Ikdienas kustības, piemēram, skriešana, var savilkt muskuļus un radīt diskomfortu, bet, ja savā ikdienas rutīnā iekļaus funkcionālos treniņus, tad tie samazinās muskuļus un saites, kuras visbiežāk tiek savainotas.

  1. Funkcionālie treniņi ir jautri

Treniņam ir jābūt tādam, lai cilvēks spētu sevi attīstīt gan fiziski, gan emocionāli – treniņam ir jāsniedz prieks. Funkcionālais treniņš ir tieši tāds! Daži ražotāji īpaši uzsver šo treniņu sastāvdaļu kā papildus motivāciju vingrot un būt aktīvam ikdienā. Izcili piemēri tam ir:

1) Escape Fitness – funkcionālo treniņu aprīkojuma ražotājs, kas savas produkcijas dizaina izstrādē vienmēr orientējas uz to, ka tiem jāpapildina jebkura kluba stils un jāsniedz pozitīvas emocijas, tai pašā laikā aprīkojums nedrīkst zaudēt savu kvalitāti.

2) Funxtion treniņu stacija – tā paceļ treniņus pavisam citā līmenī, uzsverot, ka treniņš var būt izklaide gan individuālos treniņos, gan darbojoties grupā ar iespēju vienam otru izaicināt un pierādīt.

Ja cilvēkam, kas sporto, patiks tas, ko viņš dara, arī izdosies sasniegt augstākus treniņu rezultātus.

Iemesls tam ir, ka funkcionālais treniņš sagatavo ķermeni ikdienas kustībām, jo trenējoties tiek nodarbināts viss ķermenis, ieskaitot iekšējā muskulatūra.

Funkcionālie treniņi palīdzēs veikt vieglāk ikdienas darbus un uzlabot dzīves kvalitāti. Ir ļoti daudz darbavietu, kur visu dienu jāpavada sēžot un maz kustoties, bet pēc darba nav spēka un vēlēšanās doties uz sporta zāli. Funckionālie treniņi ir piemēroti arī mājas apstākļiem, tādejādi nav jāapmeklē sporta zāle un tiek samazināta mazkustība! Tomēr, lai treniņš būtu pilnvērtīgs, vajadzētu izmantot tam paredzētu inventāru, piemēram, TRX funkcionālo treniņu sistēmu, kuru var izmantot gan mājās, gan mājas apstākļos.