Trenažieris. Kā izvēlēties sev piemērotāko

Trenažieris. Kā izvēlēties sev piemērotāko

Trenažieris, kas sniegs tev vēlamo rezultātu

Lai izvēlētos sev vispiemērotāko trenažieri, kas atbilstu tieši tavām prasībām, ir svarīgi ņemt vērā vairākus būtiskus faktorus:

 

Trenažiera izmēri

Pirmais solis, lai atrastu labāko trenažieri ir saprast cik daudz ir vietas telpā, kur novietosies trenažieri. Parasti viens trenažieris, tāds kā skrejceliņš vai eliptiskais trenažieris var aizņemt līdz pat 9 m2, bet ja vēlies iekārtot telpu ar multifunkcionālo trenažieri, tas var aizņemt apmēram 15 m2 līdz pat 60 m2 un vēl vairāk.

Trenažiera cena

Tik pat svarīgi ir saprast budžetu, kāds paredzēts trenažiera iegādei. Cenas sākas, gan no desmitiem latu līdz pat vairākiem tūkstošiem latu. Atšķirība vienmēr būs iekārtas kvalitātē, iekārtas ekspluatācijā un iespējās, ko sniegs šī iekārta. Kad esi izlēmis cik daudz naudas vari atļauties trenažieri iegādei, vari sākt izvēlēties piemērotāko sev.

Trenažiera veids

Svarīgi izvēlēties to trenažieri, ar kuru treniņš būs vispatīkamākais un visvairāk atbildīs mērķim ko vēlaties sasniegt. Trenažierus var iedalīt divos veidos:

  • kardio trenažieros (paaugstina izturību);
  • spēka trenažieros (attīsta spēku).

Pie kardio trenažieriem pieskaitāmi skrejceliņi, velotrenažieri, steperi un eliptiskie trenažieri. Pie spēka trenažieriem pieskaitāmi soli, trenažieri, kur slodzei tiek izmantots sportista paša svars un kompleksi – ar brīviem un iebūvētiem atsvariem. Protams, šāds iedalījums nav absolūts: spēku un izturību attīsta nodarbības uz visa veida trenažieriem, bet dažādā pakāpē.

LF-BANEER_2

Trenažiera tehniskās iespējas

Ne visi trenažieri ir piemēroti visa auguma un svara cilvēkiem. Pērkot trenažieri noteikti it jānoskaidro, vai tas ir piemērots jūsu auguma garumam. Tāpat trenažieris ir jāizvēlās atbilstoši plānotajai noslodzei, jo trenažieri, kas ir domāti privātais lietošanai, ātri nolietosies, ja to regulāri lietos daudz lielāks cilvēku daudzums.

Kustība

Svarīgi lai trenažiera kustība ir dabiska un plūstoša, jeb citā vārdā – biomehāniska. LifeFitness piedāvātie trenažieri ir veidoti uz komerciālo trenažieru bāzes saglabājot to pašu dabisko biomehāniku, kas ir komerciāliem trenažierim.

Trenažiera rāmis 

Rāmim ir jābū pietiekami izturīgam un stabilam, lai izturētu lietotāja svara slodzi un kustību. Rādītājs ir ražotāja rekomendētais maksimālais lietotāja svars, izmantotais metāls (izmēri, materiāls), garantijas laiks.

Pretestība 

Tirgū pieejami modeļi ar divu veidu pretestības sistēmu – magnētisko un jostas (mehāniska). Magnētiskā pretestība rada vienmērīgu pretestību un parasti tai ir arī vairāk pretestības līmeņi.Tā ir ilgspēlējošāka un noturīgāka. Mehānisko pretestību šobrīd izmanto tikai lētajos trenažieros.

Konsole un displejs

Lai varētu kontrolēt treniņa procesu un lai tas būtu ilgtermiņā interesants, motivējošs būtiski ir šādi displeja rādījumi: distance, ātrums, kalorijas, pretestība, laiks, sirds ritms. Modernākajos trenažieros, kā piemēram Life Fitness, standartā ir pieejamas konsoles ar interneta pieslēgumu, kas paer plašas izklaides iespējas. Tāpat lietotājam ir iespēja saglabāt savas mīļākās treniņprogrammas, treniņu rezultātus, kā arī izmantotās spēles, video, mūziku

Būtiski lai trenažiera treniņu programmas kalpotu arī kā papildus motivējošs instruments, tādēļ svarīgi lai trenažierim noteikti būtu sirds ritma mērķa programmas. Sirds ritma mērķa programmas dod iespēju padarīt treniņus efektīvākus.

Troksnis

Trenažiera radītais troksis ir svarīgs faktors jūsu un jūsu mājnieku labsajūtai. Jūs negribēsiet lai jūsu trenažieris izklausās pēc vilciena lokomotīves un visi kaimiņi zina ar ko jūs nodarbojaties.

Trenažiera garantija 

Pirms pērkat pārliecināties kādu garantiju piedāvā ražotājs un oficiālais pārstāvis. Ir vērts pameklēt vai ražotājs piedāvā arī profesionālos trenažieris. Piemēram Life Fitness ražotie mājas trenažieri ir veidoti uz komerciālo trenažieru bāzes, tādējādi paredzēti daudz intensīvākām nolodzēm.

Serviss un apkalpošana

Šis ir ļoti būtisks faktors, jo nereti gadās, ka nopirkto trenažieri, kas ir salūzis atjaunot nav iespējams, jo pēc kāda laika nav vairs ne tirgotāja, ne meistaru, kas spētu novērst vainu.

Pēcpārdošanas vērtība

Ja izdomāsiet pēc kāda laika pārdot savu trenažieri, tad loģiski, ka neviens negribēs no jums pirkttrenažieri, kurš čīkst, grab un visādi citādi nestrādā kā vajag. Augstas kvalitātes trenažieri arī pēc desmit gadu lietošanas strādā un izskatās joprojām moderni, jo tajos tiek izmantoti tikai augstvērtīgi materiāli un tos parasti ir izstrādājuši vadošie dizaineri.

 

Kardio trenažieri

[new_royalslider id=”2″]

Ja esi izlēmis, ka galveno uzsvaru vēlies likt uz kardio treniņiem, tad kā vislabākie trenažieri būs tie, ar kuriem ir iespējams sekot līdz savai sirdsdarbībai. Tie būs šādi trenažieri – skrejceliņš,velotrenažieriseliptiskais trenažierisairēšanas trenažieris, steperis.

Kardio trenažieru uzdevums ir nostiprināt organisma sirds-asinsvadu un elpošanas sistēmas. Tāpēc primārais, kam būtu jāseko nodarbību laikā, ir pulsa rādītājs. Maksimālais efekts, trenējoties uz trenažiera, tiek sasniegts „aerobajā zonā” – tas ir pulsa biežums, kas atbilst 60-80 procentiem no maksimālā pulsa lieluma, kas tiek aprēķināts pēc formulas: 220 mīnus vecums.

Kā likums, tauku sadegšana notiek pie pulsa, kas sastāda 60-70% no maksimālā biežuma, bet muskuļu palielināšanās un nostiprināšanās – pie 70-80%. Pulsa nozīme ir atkarīga no sagatavotības līmeņa. Tiek uzskatīts, ka sākotnējā līmenī nodarbību laikā pulsam jāsastāda 60-65% no maksimālā biežuma, vidējā līmenī – 65-70%, bet vairāk attīstītā līmenī – 70-75%.

Šie trenažieri neaizņem ļoti daudz vietu mājās un ir ļoti efektīvi, īpaši, iegādājoties tādus, kas ir biomehāniksi un aprīkoti ar visām mūsdienās pieejamām tehnoloģijām. Piemēram, ražotājs, Life Fitness, piedāvā trenažierus, kuri ir biomehāniski pareizi izstādāti. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē to, ka tiem ir veikta ļoti precīza testēšana, un izpētīts kā cilvēka ķermenis dabiski darbojas veicot konkrētas darbības un trenažieris atkārto šīs darbības, lai būtiski samazinātu slodzi uz locītavām un neradītu traumas, ja tas tiek pareizi lietots. Life Fitness trenažieriem ir iespējams dažādas kosoles jeb treniņu paneļi ar ieprogrammētām treniņu programmām, vairums no tiem ir iespējams arī pievienot iPhone vai iPod. Kāds cits ražotājs, First Degree, ražo airēšanas trenažierus, kuri darbojas uz ūdens pretastību. Tie rada sajūtu kā airējot brīvā dabā ūdenstilpnēs, un ir daudz saudzīgāks uz locītavām. Kardio trenažieru piedāvājums ir ļoti plašs, sava uzmanība noteikti jāpievērš kvalitātei un iespējām, lai vēloties uzlabot veselību, trenažieris neradītu pretēju efektu un neradītu traumas.

Nodarbojoties uz kardiotrenažieriem, nepieciešams ievērot treniņu biežumu, ilgumu un intensitāti. Vislabāk būtu trenēties 3-4 reizes nedēļā. Intensīvāku treniņu gadījumā nepieciešama vismaz viena diena pilnvērtīgas atpūtas.

Optimālākais nodarbību ilgums – 30 minūtes. Nodarbībai būtu jāmijas ar īsu atpūtu vai ne tik intensīviem vingrinājumiem. Treniņam noteikti jāsastāv no trīs daļām: iesildīšanās, galvenā daļa un pārtraukums. 10-15 minūšu iesildīšanās palīdzēs iesildīt muskuļus un sagatavoties intensīvai nodarbībai; pārtraukums „atvēsinās” organismu un palīdzēs atjaunoties pēc treniņa. Pirms un pēc katra treniņa nepieciešams izstaipīties. Tas palielinās asinsriti un samazinās risku satraumēties.

Kardio trenžieri: velotrenažieris

Vispopulārākais kardio trenažieru veids. Velotrenažieris ir laba izvēle cilvēkiem ar potīšu, pēdu un mugurkaula problēmām, kā arī cilvēkiem ar nopietnu lieko svaru. Lieliski attīsta izturību, nostiprina sirds-asinsvadu sistēmu, vienlaicīgi trenējot arī kāju un muguras muskulatūru. Vienmērīgs aerobais treniņš uz velotrenažiera ir efektīvs sirds nostiprināšanai, taču ne tik efektīvs svara zaudēšanai, kā skrejceliņš vai steperis.  Tāpat tas nav tik pat efektīvs, kā braukšana ar īstu velosipēdu.


Kardio trenžieri: skrejceliņš

Skrejceliņš ļauj veikt skriešanas treniņu, pilnībā regulējot treniņa intensitāti un ilgumu. Skriešana ir praktiski visefektīvākais veselīga svara, stājas veidošanas un veselības nostiprināšanas veids. Skrejceliņš būs ļoti laba izvēle cilvēkiem, kuriem patīk skriet, bet laika vai citi apstākļi to neļauj darīt ārpus mājas. Nodarbības uz skrejceliņiem tiek uzskatītas par visefektīvākajām tauku sadedzināšanas metodēm. Tam par iemeslu ir fizioloģiskās īpatnības: skriešanas laikā sportists sava ķermeņa masu pārvieto telpā, kas maksimāli paātrina vielmaiņas procesus, sadedzinot liekās kalorijas un stiprinot organismu.

Skriešanas mīnuss ir tāds, ka tā nav ieteicama cilvēkiem ar lieko svaru, traumētām locītavām un citām veselības problēmām. Tādēļ, ja nevari paskriet stadionā vai mežā, nevarēsi paskriet arī uz skrejceliņa mājās. Tiesa, šo trenažieri var izmantot arī soļošanai, kas gan nav tik efektīva, kā skriešana, tomēr ir mazāk traumatiska.

BANNER_LIFE_FITNESS-HOME


Kardio trenžieri: steperis

Steperis ir ļoti piemērots efektīvam kardiotreniņam, un ne tikai veiksmīgi pilda visu kardiotrenažieru kopīgās funkcijas, bet arī aktīvi trenē kāju un iegurņa muskulatūru un ir ļoti efektīvs cīņai ar lieko svaru .
Izšķir divu veidu steperus: ar regulējamu un neregulējamu slodzi. Otrie – ministeperi – sastāv no diviem pedāļiem un soļu/laika skaitītāja. Dārgākos steperos ir ierīkots kompjūters, kas regulē slodzi, mēra pulsu, nosaka soļu biežumu un ritmu. Šādiem trenažieriem ir rokturi vai roku balsts, kas noslogo plecu zonu.

Šī trenažiera mīnuss ir tāds, ka, lai tas būtu pietiekami efektīvs, ar to jādarbojas pareizi – ar taisnu muguru, neatbalstoties ar rokām pret rokturiem, utt., par ko cilvēki bieži vien aizmirst treniņa procesā.


Kardio trenžieri – Eliptiskais trenažieris

Eliptiskais trenažieris, kurus reizēm mēdz saukt arī par “slēpotājiem” jeb slēpošanas trenažieriem ir viens no jaunākajiem sporta inventāra veidiem. Pēc efektivitātes līmeņa, eliptiskos trenažierus var pielīdzināt skrejceliņiem. Ssoļošana pa eliptisku trajektoriju iekļauj sevī sirds-asinsvadu un elpošanas sistēmu treniņu, kā arī ķermeņa augšdaļas spēka treniņa elementus. Šāds solis mērķtiecīgi nodarbinās jūsu dažādās problēmzonas, jo īpaši kāju, gurnu muskuļus un sēžas muskuļus. Pie tam, nodarbības uz eliptiskajiem trenažieriem ir saudzīgāks locītavām un vairāk piemērots cilvēkiem ar lieko svaru, salīdzinot ar skrejceliņu. Konstrukcija ļauj paralēli nodarbināt arī krūšu, roku un muguras muskulatūru.

Spēka trenažieri

[new_royalslider id=”3″]

 

Ja galveno uzsvaru treiņos vēlies likt uz spēka treniņu, tad tev noteikti patiks multifunkcionālietrenažieri, ar kuriem iespējams veikt dažādus spēka trenažierus, ar maināmiem svariem, vai trošu sistēmu. Tāpat veicot spēka treniņus noderēs arī hanteles un soli, ar maināmu lenķi, kas sniegs vēl plašākas iespējas. Spēka trenažieriem noteikti jāpievērš uzmanība to izturībai, lai tie kalpotu ilgi un spētu izturē arī lielus svarus. Rūpējoties par savu drošību, nekad nevajag sākt treniņu ar lielu svaru, to vajag palielināt pakāpeniski, pirms treniņa veicot iesildīšanos.

 

Par Life Fitness tenažieriem

Life Fitness vadošais trenažieru ražotājs pasaulē. Profesionālie trenažieri, mājas trenažieri, kadrio trenažieri, spēka trenažieri.

Life Fitness — tā ir pieredze vairāk kā 40 gadu garumā, kas sākās ar ideju radīt citādāku fitnesa inventāru. Life Fitness vienmēr ir vēlējies panāk, lai pats inventārs motivētu cilvēkus darboties. Šobrīd Life Fitness ražot vairāk kā 400 dažādu profesionālo trenažieru un fitnesa produktus gan sporta klubiem, gan mājas lietošanai. Katra detaļa tiek pārdomāta un nostrādāta līdz pēdējam sīkumam, katrs trenažieris iziet cauri neskaitāmiem testiem un pārbaudēm, lai tas darbotos pareizi ar visiem biomehānikas principiem un kalpotu ilgi. Ražošanā tiek izmantoti augstākās kvalitātes materiāli un jaunākās tehnoloģijas. Life Fitness iet pa priekšu visiem citiem trenažieru ražotājiem ar savām inovācijām, kvalitāti un pieredzi.