Visus fitnesa nozares uzņēmējus saista viens augsta līmeņa mērķis – uzlabot sabiedrības dzīvi. Ņemot vērā fitnesa klubu modeli, ir jāsaprot dažas lietas. Pirmā – bizness sastāv no fiksētām izmaksām. Otrā – neizbēgama ir saskarsme ar jēdzieniem: klientu piesaistīšanas izmaksas (CAC – customer acquisition cost) un klienta noturēšanas laiks (LTV – lifetime value). Fitnesa biznesā LTV aktualizēšanās ir saistīta ar lielāku uzturēšanās ilgumu un lielākiem sekundāriem izdevumiem. Jautājums ir, vai digitālā vides ieviešana fitnesa industrijā liks uzņēmuma cipariem augt vai tieši pretēji – samazināties? Vai digitālās fitnesa sistēmas darbosies, kā konkurējošs spēks un arvien grūtāk būs iegūt jaunus klientus, vai arī tieši otrādi – digitālā fitnesa sistēmu izmantošana var palīdzēt palielināt LTV rādītājus uzņēmumam?

Zemāk mēs aplūkosim labus piemērus par to, kā digitālie risinājumi varētu uzlabot Jūsu uzņēmuma KPI (Key Performance Indicator (mērāmie mērķi)) jaunu dalībnieku piesaistīšanā, PT (individuālo treniņu) pārdošanu, treniņus izmantojot aprīkojumu un mazo grupu piedāvājumu, kā arī  klientu noturēšanu.

 

Jaunu klientu piesaistīšana

Pasaulē ir atzīts, ka dalībnieki, kuri uzsāk treniņus 30, 60 vai 90 dienu laikā kopš mirkļa, kad ir kļuvuši par kluba klientiem, paliks un nemainīs fitnesa klubu daudz ilgāku laika periodu. Piemēram, vairāki klubi visā pasaulē ir uzsākuši izmantot MYZONE, lai jaunu klientu piesaistīšana būtu vieglāka – pievienojoties, dalībniekam tiek dots MYZONE izaicinājums „Ja Tu iegūsi X punktus pirmajās 30 dienās, mēs Tevi atalgosim ar Y.”. Izmantojot šo vienkāršo paņēmienu, Jūs varat sasnieg daudz efektīvāk to, ko vēlaties – ietekmēt to, ko Jūs varat ietekmēt, tādējādi palielinot laika periodu, ko klients pavada vienā sporta klubā. Pētījumi liecina, ka šī taktika Jums var jaunpiesaistīto klientu vidējo apmeklējumu no 5,62 uz 8,73 jau pirmajos divos mēnešos. Jaunpienācēju iesaistīšana aktivitātēs, kas mudina sasniegt labākus rādītājus, kā arī vērot savu pūļu koeficientu jau pirmajām 30 līdz 90 dienās, būtiski ietekmē to, cik ļoti viņi iesaistīsies.

Personīgo treniņu uzlabošana

Treneri parasti savus klientus redz tikai divas reizes nedēļā, tomēr viņiem ir izstrādāta programma, kuru būtu jāievēro, lai sasniegtu vēlamos rezultātus. Līdz ar to atlikušais laiks ir kā „mājasdarbs”, ja vēlas sasniegt savus mērķus.

Mūsdienās ir izstrādātas dažādas aplikācijas un tiešsaistes programmas, kur cilvēki var „atskaitīties” par kardio aktivitātēm, kuras ir veiktas ārpus sporta zāles telpām vai veidot savu ēšanas dienasgrāmatu. Tas ļauj dot trenerim savu atsauksmi un novērtējumu par klienta sasniegumiem.

Papildinājums treniņiem

Jau iepriekš esam rakstījuši par SGT (mazo grupas treniņi) aktualitāti fitnesa nozarē un to, kā to iekļaušana savā fitnesa klubā ir veidojusi veiksmes stāstus. Šie mazo grupu treniņi noteikti gūtu labumu no digitālajiem risinājumiem – sirdsdarbības monitori (piemēram, Polar vai Sigma), jostas (piemēram, MYZONE), ekrāni, kuri rādītu datus – tas viss liktu viņiem justies atbildīgiem par saviem rezultātiem un sasniegumiem, bet vienlaicīgi pierādītu, ka viņiem ir gan grupas atbalsts, gan trenera uzmundrinājums, gan arī atgriezeniskā saite, kas ir redzama uz displeja, ekrāna vai pulksteņa monitora – tā ir milzīga motivācija. Tieši par šīm tīs lietām klients gribēt papildus maksāt. Tāda veida digitālie risinājumi ne tikai iesaista kluba biedrus darbībā, bet arī veicina viņos aizrautību un entuziasmu.

Klientu noturēšana

Visi pētījumi par klientu noturēšanu liecina, jo vairāk klients pavada laiku sporta zālē, jo ilgāku laiku viņš būs attiecīgā kluba biedrs. Tomēr nereti saskaramies ar situācijām, kad biedrs pievienojas ar entuziasmu, tomēr daži paliek, bet daži aiziet. Patiesībā, lai noturētu klientu iesakām atgriezties pie pirmā punkta – iesaistīt klientu 30, 60 un 90 dienu laikā.

Vislabāk ar to tiek galā Boutique studijas (par kurām esam rakstījuši iepriekš – 1, 2, 3) un kuras praktizē personīgu pieeju katram individuāli, tomēr arī lielākiem klubiem paveras plašas jaunu un esošo klientu iesaistīšanas iespējas. Kā piemērs ir FunXtion treniņu stacija vai MYZONE monitoringa sistēma. Šos pašus risinājumus var ieviest ikvienā klubā, tās ienesīs klubam jaunas vēsmas un attiecīgi arī jaunus klientus. Abi minētie ražotāji aktīvi strādā pie produkta uzlabojumiem saskaņā ar pēdējām tendencēm, padarot savus piedāvājumus vienmēr aktuālus.

Tāpat kā viedtālruņi un sociālie mediji, arī digitālās iespējas fitnesa nozarē tikai attīstīsies. Jautājums ir, vai Jums ir plāns iesaistīties tajā, lai Jūsu bizness varētu izcelties un beigu beigās uzvarēt?